Kylare Aixam Vision / Sensation / Emotion
De radiateur is een belangrijk onderdeel van elke brommobiel van Aixam, Microcar, Ligier, Chatenet, JDM, Grecav, Casalini of Bellier dat de motor koelt op de momenten dat dit wenselijk is. Wanneer de motor van een brommobiel niet gekoeld zou worden, dan zouden er grote problemen ontstaan. De motor zou veel meer verbruiken en de onderdelen zouden langzaam allemaal smelten. Om dit te voorkomen is er een radiateur in de brommobiel ingebouwd die tijdens het rijden de motor koelt.
Hoe werkt de radiateur?
De radiateur van de brommobiel werkt samen met de koelvloeistof. Deze vloeistof stroomt via buizen rond de motor, waardoor deze gekoeld kan worden. In dit proces wordt de vloeistof zelf warm, maar aan het einde van het traject stroomt deze vloeistof de buizen van de radiateur in. Omdat deze voorin onder de motorkap zit, vangt deze de meeste rijwind en dat is wat de koelvloeistof afkoelt. Is deze weer op de goede temperatuur gekomen, dan stroomt de vloeistof het blok weer rond om de motor te koelen. De werking van de radiateur is dus van groot belang. Zonder de radiateur wordt de vloeistof niet gekoeld, waardoor een gevaarlijke situatie zou ontstaan. Vervang de radiateur van de brommobiel dus direct zodra u merkt dat de temperatuur van de koelvloeistof te hoog wordt om te voorkomen dat u de motor van de brommobiel stuk laat lopen.
Wat als de radiateur niet genoeg koeling kan leveren?
De radiateur kan niet altijd genoeg koeling leveren. Wanneer de brommobiel stilstaat (in de file bijvoorbeeld), dan is er geen rijwind en dat is precies waar de radiateur afhankelijk van is. Op dat moment springt de ventilator in. Deze koelt het blok extra door wind over de motor te blazen. Dit is alleen maar om de functie van de radiateur aan te vullen. Zonder radiateur rijden in de hoop dat de ventilator genoeg zal koelen is dus onmogelijk.
Hoe werkt de radiateur?
De radiateur van de brommobiel werkt samen met de koelvloeistof. Deze vloeistof stroomt via buizen rond de motor, waardoor deze gekoeld kan worden. In dit proces wordt de vloeistof zelf warm, maar aan het einde van het traject stroomt deze vloeistof de buizen van de radiateur in. Omdat deze voorin onder de motorkap zit, vangt deze de meeste rijwind en dat is wat de koelvloeistof afkoelt. Is deze weer op de goede temperatuur gekomen, dan stroomt de vloeistof het blok weer rond om de motor te koelen. De werking van de radiateur is dus van groot belang. Zonder de radiateur wordt de vloeistof niet gekoeld, waardoor een gevaarlijke situatie zou ontstaan. Vervang de radiateur van de brommobiel dus direct zodra u merkt dat de temperatuur van de koelvloeistof te hoog wordt om te voorkomen dat u de motor van de brommobiel stuk laat lopen.
Wat als de radiateur niet genoeg koeling kan leveren?
De radiateur kan niet altijd genoeg koeling leveren. Wanneer de brommobiel stilstaat (in de file bijvoorbeeld), dan is er geen rijwind en dat is precies waar de radiateur afhankelijk van is. Op dat moment springt de ventilator in. Deze koelt het blok extra door wind over de motor te blazen. Dit is alleen maar om de functie van de radiateur aan te vullen. Zonder radiateur rijden in de hoop dat de ventilator genoeg zal koelen is dus onmogelijk.
178,09 €
På förfrågan
Produktbeskrivning
Kylaren är en viktig del av varje mopedbil från Aixam, Microcar, Ligier, Chatenet, JDM, Grecav, Casalini eller Bellier som kyler motorn vid önskade tillfällen. Om motorn i en mopedbil inte skulle kylas, skulle stora problem uppstå. Motorn skulle förbruka mycket mer och delarna skulle långsamt smälta. För att förhindra detta är en kylare installerad i mopedbilen som kyler motorn under körning.
Hur fungerar kylaren?
Kylaren i mopedbilen fungerar tillsammans med kylvätskan. Denna vätska strömmar genom rör runt motorn, vilket gör att den kan kylas. I denna process blir vätskan själv varm, men i slutet av sträckan strömmar denna vätska in i kylarens rör. Eftersom den sitter längst fram under motorhuven, fångar den mest av fartvinden och det kyler kylvätskan. När den har nått rätt temperatur, strömmar vätskan tillbaka runt motorblocket för att kyla motorn. Kylarens funktion är alltså av stor betydelse. Utan kylaren kyls inte vätskan, vilket skulle skapa en farlig situation. Byt därför ut mopedbilens kylare omedelbart när du märker att kylvätskans temperatur blir för hög för att förhindra att motorn skadas.
Vad händer om kylaren inte kan ge tillräcklig kylning?
Kylaren kan inte alltid ge tillräck
Hur fungerar kylaren?
Kylaren i mopedbilen fungerar tillsammans med kylvätskan. Denna vätska strömmar genom rör runt motorn, vilket gör att den kan kylas. I denna process blir vätskan själv varm, men i slutet av sträckan strömmar denna vätska in i kylarens rör. Eftersom den sitter längst fram under motorhuven, fångar den mest av fartvinden och det kyler kylvätskan. När den har nått rätt temperatur, strömmar vätskan tillbaka runt motorblocket för att kyla motorn. Kylarens funktion är alltså av stor betydelse. Utan kylaren kyls inte vätskan, vilket skulle skapa en farlig situation. Byt därför ut mopedbilens kylare omedelbart när du märker att kylvätskans temperatur blir för hög för att förhindra att motorn skadas.
Vad händer om kylaren inte kan ge tillräcklig kylning?
Kylaren kan inte alltid ge tillräck
Modell / Chassinummer
- Aixam City Emotion (VLGUV53DF)
- Aixam Coupe Emotion (VLGUV51DF)
- Aixam Crossline Emotion (VLGUV52DF)
- Aixam Crossover Emotion (VLGUV52EF)
- Aixam City Sensation (VLGUV53AF)
- Aixam Coupe Sensation (VLGUV51AF)
- Aixam Crossline Sensation (VLGUV52AF)
- Aixam Crossover Sensation (VLGUV52CF)
- Aixam Coupe Vision (VLGSV41RF)
- Aixam Coupe Vision (VLGSVA1RF)
- Aixam City Vision (VLGSV43RF)
- Aixam City Vision (VLGSVA3RF)
Specifikationer
Artikelnummer | 111BF066 |
---|---|
EAN code | 6097700822890 |
Märke | Aixam |
Produktmärke | Aixam |
Produkttyp | Original |
Motor | Kubota Z482, Lombardini LDW 492 DCI |