Radiateur Chatenet / Microcar

De radiateur is een belangrijk onderdeel van elke brommobiel van Aixam, Microcar, Ligier, Chatenet, JDM, Grecav, Casalini of Bellier dat de motor koelt op de momenten dat dit wenselijk is. Wanneer de motor van een brommobiel niet gekoeld zou worden, dan zouden er grote problemen ontstaan. De motor zou veel meer verbruiken en de onderdelen zouden langzaam allemaal smelten. Om dit te voorkomen is er een radiateur in de brommobiel ingebouwd die tijdens het rijden de motor koelt.

Hoe werkt de radiateur?
De radiateur van de brommobiel werkt samen met de koelvloeistof. Deze vloeistof stroomt via buizen rond de motor, waardoor deze gekoeld kan worden. In dit proces wordt de vloeistof zelf warm, maar aan het einde van het traject stroomt deze vloeistof de buizen van de radiateur in. Omdat deze voorin onder de motorkap zit, vangt deze de meeste rijwind en dat is wat de koelvloeistof afkoelt. Is deze weer op de goede temperatuur gekomen, dan stroomt de vloeistof het blok weer rond om de motor te koelen. De werking van de radiateur is dus van groot belang. Zonder de radiateur wordt de vloeistof niet gekoeld, waardoor een gevaarlijke situatie zou ontstaan. Vervang de radiateur van de brommobiel dus direct zodra u merkt dat de temperatuur van de koelvloeistof te hoog wordt om te voorkomen dat u de motor van de brommobiel stuk laat lopen.

Wat als de radiateur niet genoeg koeling kan leveren?
De radiateur kan niet altijd genoeg koeling leveren. Wanneer de brommobiel stilstaat (in de file bijvoorbeeld), dan is er geen rijwind en dat is precies waar de radiateur afhankelijk van is. Op dat moment springt de ventilator in. Deze koelt het blok extra door wind over de motor te blazen. Dit is alleen maar om de functie van de radiateur aan te vullen. Zonder radiateur rijden in de hoop dat de ventilator genoeg zal koelen is dus onmogelijk.
66,55 €
Référence:
11.14

● En stock
De radiateur is een belangrijk onderdeel van elke brommobiel van Aixam, Microcar, Ligier, Chatenet, JDM, Grecav, Casalini of Bellier dat de motor koelt op de momenten dat dit wenselijk is. Wanneer de motor van een brommobiel niet gekoeld zou worden, dan zouden er grote problemen ontstaan. De motor zou veel meer verbruiken en de onderdelen zouden langzaam allemaal smelten. Om dit te voorkomen is er een radiateur in de brommobiel ingebouwd die tijdens het rijden de motor koelt.

Hoe werkt de radiateur?
De radiateur van de brommobiel werkt samen met de koelvloeistof. Deze vloeistof stroomt via buizen rond de motor, waardoor deze gekoeld kan worden. In dit proces wordt de vloeistof zelf warm, maar aan het einde van het traject stroomt deze vloeistof de buizen van de radiateur in. Omdat deze voorin onder de motorkap zit, vangt deze de meeste rijwind en dat is wat de koelvloeistof afkoelt. Is deze weer op de goede temperatuur gekomen, dan stroomt de vloeistof het blok weer rond om de motor te koelen. De werking van de radiateur is dus van groot belang. Zonder de radiateur wordt de vloeistof niet gekoeld, waardoor een gevaarlijke situatie zou ontstaan. Vervang de radiateur van de brommobiel dus direct zodra u merkt dat de temperatuur van de koelvloeistof te hoog wordt om te voorkomen dat u de motor van de brommobiel stuk laat lopen.

Wat als de radiateur niet genoeg koeling kan leveren?
De radiateur kan niet altijd genoeg koeling leveren. Wanneer de brommobiel stilstaat (in de file bijvoorbeeld), dan is er geen rijwind en dat is precies waar de radiateur afhankelijk van is. Op dat moment springt de ventilator in. Deze koelt het blok extra door wind over de motor te blazen. Dit is alleen maar om de functie van de radiateur aan te vullen. Zonder radiateur rijden in de hoop dat de ventilator genoeg zal koelen is dus onmogelijk.
Spécifications du produit
BellierBellier Jade, Bellier Opale, Bellier Divane
ChatenetChatenet CH32, Chatenet CH26
JDMJDM Xheos, JDM Aloes, JDM Roxsy
MicrocarMicrocar MC2
PerformanceAdaptable
ApplicationYanmar